Onze visie op het winkelbedrijf
:format(webp))
Ondernemersgeest en duidelijke visie voor gezonde en toekomstgerichte winkelformules
MRG is één van grootste winkelbedrijven van Nederland, gespecialiseerd in het gezond en toekomstgericht maken van winkelformules.
Onze sterke ondernemersgeest en duidelijke visie zijn onze kracht. Wij zijn experts in acquisities, transformatie en optimalisatie. Gecombineerd met onze kracht in logistiek en omnichannel realiseren we meer dan alleen financiële groei. We creëren een toekomstbestendige organisaties en banen voor ruim 8.000 medewerkers.
Wij anticiperen op nieuwe ontwikkelingen in retail en de veranderende behoefte van de consument. Zo verbeteren we winkelformules en introduceren we vernieuwende concepten, en verrassen wij de consument steeds opnieuw.
Dagelijks bezoeken zo’n 300.000 consumenten onze winkelformules; Blokker, BCC, Intertoys en MINISO.
8000+
Werknemers wereldwijd
700+
Winkels
2.5 mio
Wekelijkse klanten
4
Solide merkformules
125 jr
Retail ervaring
Onze waarden
Door flexibel te anticiperen op verandering kunnen wij met al onze stakeholders succesvol zijn. Onze klanten vinden bij ons wat ze nodig hebben en onze medewerkers, leveranciers en partners werken optimaal samen. Wij overwinnen zo samen uitdagingen en realiseren duurzame groei.
:format(webp))
Missie
MRG wil een positieve impact op het Nederlandse winkellandschap realiseren, door met relevante en toekomstbestendige winkelformules de markt te verrassen. Zo blijft de winkelstraat een bijzondere plek voor ons allemaal.
Strategie
De strategie van MRG is gericht op het gezond en toekomstgericht maken van iconische winkelformules. Onze sterke ondernemersgeest en duidelijke visie zijn onze kracht. Wij zijn experts in acquisities, transformatie en optimalisatie. Gecombineerd met onze kracht in logistiek en omnichannel realiseren we meer dan alleen financiële groei. We creëren toekomstbestendige organisaties, banen voor ruim 8.000 medewerkers en dragen zo substantieel bij aan de Nederlandse economie.
Team
MRG en haar dochter organisaties tellen samen ongeveer 8.000 medewerkers. Vanuit het servicekantoor in Amsterdam worden de strategie, operatie en inkoop voor alle winkelformules georganiseerd.
De organisatie wordt geleid door Michiel Witteveen (Chief Executive Officer), Leo Epskamp (Chief Financial Officer) en Ynse Stapert (Chief Business Development Officer).
Dit team werkt doelgericht en crossfunctioneel samen. Dit geeft medewerkers vertrouwen om initiatief te nemen, te beslissen en snel te handelen. Zo stimuleert MRG individueel leiderschap, ondernemerschap, kostenbewust zijn en een optimale samenwerking. Hierdoor is een succesvolle ontwikkeling ingezet en wordt er hard gewerkt aan organische groei en lange termijn succes.
:format(webp))
Michiel Witteveen
– CEO
Michiel Witteveen heeft de toenmalige Blokker Holding overgenomen en werd in 2018 benoemd tot CEO van MRG. Witteveen is ondernemer, partner in Investore Holding en investeerder. Michiel Witteveen heeft een grote expertise in retail en vastgoed. In het verleden was hij actief als Voorzitter van de Raad van Commissarissen bij o.a. Scotch & Soda en Ace & Tate. Ook was hij eigenaar en CEO van Toys “R” Us Nederland.
:format(webp))
Leo Epskamp
– CFO
Leo Epskamp is in april 2023 benoemd tot interim CFO van MRG. Epskamp was eerder actief als CFO van onder meer ERIKS NV en Telegraaf Media Groep. Daarvoor was hij partner bij KPMG.
:format(webp))
Ynse Stapert
– CBDO & M&A
Ynse Stapert werd in 2019 benoemd tot Chief Business Development Officer van MRG. Stapert heeft een achtergrond als jurist en was eerder onder andere actief als Head of Legal & Business Development bij Scotch & Soda, General Counsel bij Euro Media Group en Corporate/M&A advocaat bij CMS.