Onze visie op het winkelbedrijf

Ondernemersgeest en duidelijke visie voor gezonde en toekomstgerichte winkelformules

MRG is één van grootste winkelbedrijven van Nederland, gespecialiseerd in het gezond en toekomstgericht maken van winkelformules.





Onze sterke ondernemersgeest en duidelijke visie zijn onze kracht. Wij zijn experts in acquisities, transformatie en optimalisatie. Gecombineerd met onze kracht in logistiek en omnichannel realiseren we meer dan alleen financiële groei. We creëren een toekomstbestendige organisaties en banen voor ruim 8.000 medewerkers.





Wij anticiperen op nieuwe ontwikkelingen in retail en de veranderende behoefte van de consument. Zo verbeteren we winkelformules en introduceren we vernieuwende concepten, en verrassen wij de consument steeds opnieuw.

Dagelijks bezoeken zo’n 300.000 consumenten onze winkelformules; Blokker, BCC, Intertoys en MINISO.

8000+

Werknemers wereldwijd

700+

Winkels

2.5 mio

Wekelijkse klanten

4

Solide merkformules

125 jr

Retail ervaring

Onze waarden

Door flexibel te anticiperen op verandering kunnen wij met al onze stakeholders succesvol zijn. Onze klanten vinden bij ons wat ze nodig hebben en onze medewerkers, leveranciers en partners werken optimaal samen. Wij overwinnen zo samen uitdagingen en realiseren duurzame groei.

Missie

MRG wil een positieve impact op het Nederlandse winkellandschap realiseren, door met relevante en toekomstbestendige winkelformules de markt te verrassen. Zo blijft de winkelstraat een bijzondere plek voor ons allemaal.

Strategie

De strategie van MRG is gericht op het gezond en toekomstgericht maken van iconische winkelformules. Onze sterke ondernemersgeest en duidelijke visie zijn onze kracht. Wij zijn experts in acquisities, transformatie en optimalisatie. Gecombineerd met onze kracht in logistiek en omnichannel realiseren we meer dan alleen financiële groei. We creëren toekomstbestendige organisaties, banen voor ruim 8.000 medewerkers en dragen zo substantieel bij aan de Nederlandse economie.

Team

MRG en haar dochter organisaties tellen samen ongeveer 8.000 medewerkers. Vanuit het servicekantoor in Amsterdam worden de strategie, operatie en inkoop voor alle winkelformules georganiseerd.

De organisatie wordt door een compacte Raad van Bestuur geleid. Michiel Witteveen (Chief Executive Officer), Egbert Abrahams (Chief Financial Officer), Ynse Stapert (Chief Business Development Officer), Jeanine Holscher (CEO Blokker), Caspar Klinkhamer (CEO BCC) en Eddy Assies (CEO Intertoys).

Dit team werkt doelgericht en crossfunctioneel samen. De RvB geeft medewerkers vertrouwen om initiatief te nemen, te beslissen en snel te handelen. Zo stimuleert MRG individueel leiderschap, ondernemerschap, kostenbewust zijn en optimale samenwerking. Hierdoor is een succesvolle ontwikkeling ingezet en wordt er hard gewerkt aan organische groei en lange termijn succes.

Michiel Witteveen

CEO

Michiel Witteveen heeft de toenmalige Blokker Holding overgenomen en werd in 2018 benoemd tot CEO van MRG. Witteveen is ondernemer, partner in Investore Holding en investeerder. Michiel Witteveen heeft een grote expertise in retail en vastgoed. In het verleden was hij actief als Voorzitter van de Raad van Commissarissen bij o.a. Scotch & Soda en Ace & Tate. Ook was hij eigenaar en CEO van Toys “R” Us Nederland.

Egbert Abrahams

CFO

Egbert Abrahams werd in 2019 benoemd tot CFO van MRG. Abrahams was eerder actief als CFO van Intertoys en Finance Director bij FrieslandCampina. Abrahams brengt grote ervaring mee in financieel strategisch management en M&A.

Ynse Stapert

CBDO & M&A

Ynse Stapert werd in 2019 benoemd tot Chief Business Development Officer van MRG. Stapert heeft een achtergrond als jurist en was eerder onder andere actief als Head of Legal & Business Development bij Scotch & Soda, General Counsel bij Euro Media Group en Corporate/M&A advocaat bij CMS.

Jeanine Holscher

CEO Blokker

Jeanine Holscher startte in 2018 bij MRG in de rol van CEO Big Bazar. Sinds 1 oktober 2020 bekleedt zij de rol van CEO Blokker. Holscher heeft een brede en diepgaande kennis van de retailwereld en is een ervaren leider in verandermanagement. Holscher was eerder actief bij o.a. HEMA, het Rijksmuseum en V&D.

Caspar Klinkhamer

CEO BCC

Caspar Klinkhamer is sinds december 2019 werkzaam bij MRG. In november 2021 is Klinkhamer benoemd tot CEO BCC. Klinkhamer brengt ruime ervaring mee in de retail, commerciële strategie en e-commerce. Hij was eerder actief als Director FMCG bij bol.com en Managing Director bij Toys “R” Us Nederland.

Eddy Assies

CEO Intertoys

Eddy Assies werd in 2019 benoemd tot CEO Intertoys. Assies brengt veel expertise mee in omnichannel retail, vastgoed en turnaround trajecten. Hij was eerder o.a. werkzaam als retail consultant bij Smyths Toys Superstores, managing director Toys XL (voorheen Toys’R’Us Nederland) en directeur verkoop Xenos.