Intertoys introduceert “Toy Topper” label als Intertoys’ keuze advies voor het beste speelgoed.

Intertoys

Amsterdam, 29 september 2022

1 oktober introduceert Intertoys het label Toy Topper binnen het assortiment. De artikelen met het label Toy Topper zijn zorgvuldig geselecteerd als Intertoys’ keuze door de Toy specialisten van Intertoys. De introductie van het Toy Topper label is een belangrijke stap in de positionering van Intertoys als dé specialist op het gebied van speelgoed en games.

Spelen is eerste levensbehoefte!
Spelen is niet alleen heel leuk, maar draagt ook bij aan de ontwikkeling van een kind. Door te spelen leer je jezelf kennen, wat je leuk vindt, waar je goed in bent en bouw je aan je eigen toekomst. Zo ziet Intertoys spelen als een eerste levensbehoefte. Begin 2022 heeft Intertoys de nieuwe merkpositionering geïntroduceerd met de pay-off: GO PLAY! Deze positionering verstevigt de positie van Intertoys als dé speelgoedspecialist die spelen aanstekelijk maakt voor iedereen.

Toy Topper navigatie naar de juiste keuze
Als dé specialist op het gebied van spelen biedt Intertoys het allerleukste, beste, nieuwste en meest gewilde speelgoed aan in het assortiment. “Ons assortiment bestaat gemiddeld uit zo’n 7.000 artikelen. Elk artikel wordt geselecteerd op relevantie, kwaliteit en speelwaarde”, Aldus Eddy Assies, CEO van Intertoys. “Het Toy Topper label brengt binnen deze selectie aan speelgoed nog meer richting in de zoektocht naar het beste cadeau.”

In totaal zijn er zo’n 65 Toy Topper artikelen binnen het volledige Intertoys assortiment. De Toy Toppers zijn in alle categorieën, merken en thema’s terug te vinden. De selectie aan Toy Toppers is zorgvuldig samengesteld door de Toy specialisten van Intertoys. “We introduceren dit label bij de producten die net dat beetje extra’s brengen, de meeste speelwaarde hebben en het beste cadeau op ieder feestje zullen zijn”, aldus Assies.

Het enige echte Speelboek
Alle Toy Toppers zijn terug te vinden in het enige échte Intertoys Speelboek, welke dit jaar op zaterdag 1 oktober verschijnt. In het Speelboek zijn de Toy Toppers te herkennen aan het groene Toy Topper label. “Dit zijn dé artikelen die bovenaan de verlanglijstjes komen te staan” vertelt Celvin de Bie, Head of Marketing bij Intertoys.

YouTube serie
Ter ondersteuning van de Toy Toppers introduceert Intertoys een speciale Toy Topper videoserie op YouTube. “Alleen roepen dat een product heel goed is, dat kan iedereen natuurlijk. Als dé speelgoedspecialist is het voor ons belangrijk om dat specialisme ook te delen met kinderen en alle cadeaugevers. Met de introductie van deze serie nemen we je mee in alle relevantie rondom een product en verstevigen we onze rol als specialist”, aldus de Bie. De videoreeks bestaat uit 15 afleveringen welke wekelijks op het YouTube kanaal van Intertoys worden gedeeld tot en met het einde van het jaar.

In iedere aflevering staat één van de Toy Toppers centraal. “De serie dient zowel informatief als gewoon heel leuk te zijn. Want spelen is ten slotte het leukste wat er is!” vervolgt de Bie. Het format van de serie is opgebouwd uit twee terugkerende onderdelen. De Toy specialist, een medewerker van Intertoys, die alles kan vertellen over het product. De Toy Testers, welke bestaan uit verschillende koppels van kinderen die de producten unboxen en uitproberen.

De YouTube serie is geproduceerd door DUNKD in samenwerking met productiepartner Vlimse. “DUNKD is een bekende en zeer gewaardeerde partner waar we het afgelopen jaar onder andere ook ons TikTok kanaal mee hebben gelanceerd. Het was voor ons dus ook een hele logische keuze om deze productie samen met DUNKD vorm te geven”, Vertelt Celvin de Bie, Head of Marketing.

Najaar
Naast de introductie van de Toy Topper kijkt Intertoys met veel vertrouwen naar de aankomende feestdagen. “We staan volledig in de startblokken om met heel veel energie het najaar in te gaan”, vertelt Eddy Assies. “Er staat een ambitieus programma voor Sinterklaas en Kerst klaar waarmee we onze positie als speelgoedspecialist verder handen en voeten geven. En ook in 2023 breiden we deze positie verder uit”.

EINDE PERSBERICHT

Over Intertoys
Intertoys is met meer dan 220 winkels en een webshop de grootste keten van speelgoedspeciaalzaken in Nederland, die iedereen aanzet tot spelen. Go Play! Intertoys is sinds 2019 onderdeel van de Mirage Retail Group (MRG). MRG is het retail platform achter de vertrouwde en vernieuwende winkelformules Blokker, BCC en Miniso in Nederland.

Over DUNKD
DUNKD - Het bureau met de expertise op het van concept tot productie creëren van (social) content, afgestemd op de gewenste doelgroep.

Voor meer informatie (niet voor publicatie)

Celvin de Bie,  Head of Marketing
c.debie@intertoys.nl - +31 (0)6 30710432

Intertoys introduceert “Toy Topper” label als Intertoys’ keuze advies voor het beste speelgoed.

29 september 2022