Blokker start proef met Thuisbezorgd.nl

Blokker

Amsterdam, 25 augustus 2022

Blokker start proef met Thuisbezorgd.nl

Vandaag start in Rotterdam een proef waarbij Blokker assortiment wordt aangeboden op het platform van Thuisbezorgd.nl. Blokker is daarmee de eerste non-food retailer in Nederland die een samenwerking aangaat met Just Eat Takeaway.com (JET), het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl.

Download persbericht

Binnen 2 uur in huis
Consumenten verwachten een steeds snellere bezorging van online bestelde artikelen. Door de handen ineen te slaan met Thuisbezorgd.nl kan Blokker ervoor zorgen dat haar klanten hun bestelling binnen 2 uur in huis hebben. Thuisbezorgd.nl is natuurlijk vooral bekend van het bezorgen van maaltijden, maar biedt sinds enige tijd ook dagelijkse boodschappen aan. Het Blokker convenience assortiment op het gebied van koken, tafelen en huishouden vormt een logische aanvulling daarop. Klanten kunnen in eerste instantie ongeveer 500 Blokker artikelen via de Thuisbezorgd.nl app bestellen. Het artikel wordt vervolgens rechtstreeks uit het magazijn van een lokale Blokker winkel gehaald en door een bezorger van Thuisbezorgd.nl bij de klant afgeleverd.

Proef in Rotterdam
Aanvankelijk betreft het een proef in de binnenstad van Rotterdam. Daarvoor zijn vijf winkels van Blokker aangesloten op het platform van Thuisbezorgd.nl. “Thuisbezorgd.nl is leidend in het zeer snel bezorgen van maaltijden en boodschappen. Middels deze samenwerking verwachten wij een hele nieuwe groep klanten aan te spreken; een groep die niet een dag wil of kan wachten op hun pakket. Dat kan een lunchbox voor de eerste schooldag zijn of een stofzuigerzak die op is als het net niet uitkomt”, aldus Jeanine Holscher, CEO van Blokker. “Deze samenwerking sluit daarbij heel goed aan op onze omnichannel strategie en het is een uitgelezen mogelijkheid om meer te leren over de wensen van onze klanten”.

Na het succesvol aansluiten van aansprekende supermarktformules zoals Albert Heijn, SPAR en PLUS hopen we dat de pilot met Blokker ons inzichten geeft in de manier waarop consumenten de non-food categorie ervaren als toevoeging op ons brede aanbod,” zegt Gijs Weterings, Country Director van Thuisbezorgd.nl. “We focussen daarbij op producten die een aanvulling bieden voor elk mogelijk eetmoment op de dag. Of het nu gaat om ontbijtborden, bewaardozen voor lunchrestjes of pannen en ander kookgerei voor het diner. Alle bestellingen worden door onze bezorgers per (elektrische) fiets thuisbezorgd.

De proef loopt tenminste tot het einde van het jaar. Bij succes zal de proef worden uitgebreid naar meer locaties.